Przejdź do treści

Serwis rolek

Rolki to sport dla każdej osoby. Jednak, aby długo i w pełni czerpać z niego przyjemność, warto dokonać świadomego wyboru sprzętu i odpowiednio go serwisować. Staranna pielęgnacja sprawi, że będzie bezpieczny, komfortowy, a także zwiększymy jego żywotność. Warto pamiętać, że praktycznie każdy sprzęt sportowy zużywa się podczas eksploatacji. Aby zminimalizować ten proces, rekomendowana jest regularna konserwacja, czyli podstawowy serwis rolek.

 

Jak dbać o rolki?

  • Między innymi zalecane jest, aby okładzina hamulcowa miała odpowiednią grubość i umożliwiała jak najszybsze zatrzymanie.
  • Regularne sprawdzanie połączeń śrubowych i nitowych, to obowiązek każdego rolkarza, gdyż wibracje, jakie się wytwarzają podczas jazdy, mogą powodować ich luzowanie.
  • Ocena, w jakim stanie są koła, również powinna być podstawą serwisu rolek. Ścierają się one nierównomiernie, więc warto sprawdzić, czy stykają się z podłożem na całej długości szyny, a także czy zużycie od wewnętrznej strony nie jest dużo większe niż od zewnętrznej.
  • Zakręcenie kołem i posłuchanie, jaki dźwięk wydaje łożysko i po jakim czasie się zatrzymuje, to często cenna informacja, czy nasze rolki wymagają serwisu.
  • Przy jeździe nieco bardziej agresywnej, gdy naprężenia materiałów dochodzą do ekstremalnych wartości, warte większej uwagi są huby w kołach oraz płoza. Mogą powstawać mikropęknięcia, które w konsekwencji prowadzą do dużo większych szkód.
  • Sprawne klamry, rzepy, paski oraz sznurówki i linki to elementy, które również wpływają na bezpieczeństwo. Przy drobnej wywrotce mogą ulec przytarciu, co w znacznym stopniu osłabi materiał, który przy mocniejszym dopięciu pęka.

 

Serwisować rolki osobiście czy w serwisie?

Bazując na naszym doświadczeniu, godzinach spędzonych na przeglądach sprzętu profesjonalnego i amatorskiego, a także nauczaniu sportów wrotkarskich, wiemy, że gdy użytkownik ma smykałkę majsterkowicza lub jest mocno zainteresowany regularnym utrzymywaniem swoich rolek w perfekcyjnym stanie, to jego sprzęt powinien dobrze spełniać swoją funkcję. Jeśli nie od razu to z pewnością po kolejnych zabiegach pielęgnacyjnych. Natomiast, gdy klient próbuje wcielić się w rolę serwisanta bardziej z musu niż ochoty, bo jego rolki nie jeżdżą tak jak zaraz po zakupie, to sugerujemy, aby zlecić to profesjonalnemu serwisowi, gdyż można nie osiągnąć w pełni zadowalającego efektu. Ograniczeniami mogą być umiejętności, zbyt mała wiedza na ten temat, doświadczenie, a także zaplecze techniczne. My w naszym specjalistycznym serwisie rolkarskim staramy się podążać za technologią i używać nowoczesnych urządzeń i narzędzi, takich jak: piece do wygrzewania butów, cyfrowe opalarki, grzałki typu Nestor, pirometry laserowe, klucze dynamometryczne, szlifierki taśmowe, wyrzynarki elektryczne, znaczniki punktowe, wykrętaki do śrub, otwieraczki do skorup, imadła, ściski, pompki hydrauliczne, haki do odbarczania czy frezarki. Jest tego sporo, ale dzięki temu możemy świadczyć szeroki zakres profesjonalnych usług serwisu rolkarskiego w mieście Warszawa. Aby móc w stu procentach usatysfakcjonować klienta, w naszej ofercie znajduje się pełna gama części zamiennych, do rolek K2, Rollerblade, FR, Seba oraz inne.

 

Czy można poprawić komfort jazdy na rolkach?

Na tle innych punktów zajmujących się naprawą rolek, wyróżnia nas zakres prac, jakie wykonujemy, a także ich oryginalność. Są to modyfikacje, które przede wszystkim zwiększają komfort jazdy na rolkach, wrotkach czy łyżworolkach. Naszą przygodę z serwisem rozpoczynaliśmy z butami narciarskimi. Nabierając doświadczenia w przeróżnych adaptacjach skorup i linerów do stóp użytkowników, zdajemy sobie sprawę jak ważne podczas uprawiania sportu, jest precyzyjnie dopasowane obuwie. W serwisie rolek najczęściej wykonywanymi usługami i często przynoszącymi najlepszy efekt są: odbarczanie, frezowanie, wyklejanie i kompresja buta wewnętrznego, a także dobranie odpowiedniej wkładki stabilizującej stopę. Nie jest dla nas problemem, czy jest to sprzęt, gdzie liner jest osobny bądź zintegrowany ze skorupą, czy są to softbooty, a może rolki maratonowe do jazdy szybkiej. Tradycyjny plastik, czy nowoczesny karbon nie stanowi problemu przy odbarczaniu. Najważniejsze, aby dokładnie przyjrzeć się stopom, znaleźć problem i zastosować odpowiedni sposób modyfikacji. 

 

Dowiedz się więcej o naszych usługach serwisowych:

  • Modyfikowanie skorupy rolek przez odbarczanie.

Odbarczanie to najskuteczniejsza i najpowszechniejsza metoda dopasowywania rolek, poprzez poszerzanie skorupy. Takie miejsca jak piąta lub pierwsza głowa kości śródstopia, wystające guzowatości i kości łódkowate lub pronujące się kostki przyśrodkowe nie są problemem przy rozciąganiu plastiku oraz karbonu. Czytaj więcej>>

  • Frezowanie skorupy rolek.

Frezowanie rolek, to inaczej skrawanie skorupy od wewnątrz. W naszym serwisie zazwyczaj stosowane w przypadkach, w których odbarczanie nie jest możliwe lub potrzebne jest minimalne powiększenie rolki. Duża precyzja przy wyznaczaniu punktu uciskającego stopę i brak możliwości powrotu do stanu sprzed modyfikacji -to elementy, które przy frezowaniu są nieodłączne. Czytaj więcej>>

  • Modyfikacje butów wewnętrznych. 

Buty wewnętrzne z biegiem jazdy potrafią „rozbić się”, czyli zyskać na objętości. Częste przykłady takiego problemu to nadmierne unoszenie się pięty w bucie, luz na szerokości stopy, czy nawet na jej długości. Wtedy to but wewnętrzny lub skorupę, możemy wykleić pianką IPS lub wypełnić specjalnymi reduktorami, które zmniejszają objętość rolek. Inny rodzaj prac serwisowych to powiększanie rolek na zasadzie wycięcia fragmentu materiału i zastąpienia go piankami ICP lub kompresji buta wewnętrznego. Czytaj więcej>>

  • Wymiana części i naprawa rolek. 

Od drobnych usterek po potencjalnie kończące żywot rolek awarie – pęknięte szlufki, połamane klamry, zgubione śruby lub starte gwinty i niedziałające zatrzaski – jeśli potrzebne jest nitowanie, klejenie, wymiana drobnych części lub po prostu ekspertyza rolkarska, to zrobimy co w naszej mocy, aby rozwiązać problem. Serwis rolek na zasadzie przeróbki części to dla nas chleb powszedni tak jak wyszukane i nietuzinkowe customizacje. Czytaj więcej>>

  • Czyszczenie i konserwacja łożysk.

W tym miejscu dowiesz się, jak i kiedy czyścić i smarować łożyska w rolkach, a także czy jest to opłacalne. Również podpowiadamy, co jest potrzebne do tego typu prac, jakie trzeba mieć umiejętności oraz czy może nie lepiej dokonać konserwacji łożysk w serwisie. Czytaj więcej>>

  • Wkładki indywidualne i gotowe Sidas.

Wkładki te dopasowane są do stopy rolkarza – do płaskostopia i towarzyszących mu pronacji, płaskostopia poprzecznego, czy też do wysokiego łuku stopy – aby nie tylko zwiększyć przyjemność jazdy i zmniejszyć dyskomfort wynikający ze złego ustawienia stóp i nóg, ale również polepszyć kontrolę nad rolkami, dając pełen kontakt całej powierzchni stopy z podłożem rolki. Na pytania, czym różnią się wkładki Sidas, która będzie odpowiednia dla kogo oraz na szereg innych dylematów, odpowiedź znajdziesz w dziale dotyczącym doboru wkładek. Czytaj więcej>>