Części zamienne do rolek
Wyświetlanie 1–12 z 111 wyników
-
Aluminium Spacer for luminos 6mm
6,00 zł Dodaj do koszyka -
Brake For Seba Frames X1 Black
75,00 zł Dodaj do koszyka -
Brake For Seba Frames X1 Black
75,00 zł Dodaj do koszyka -
Cuff Alu Buckle Maxxum Edge 230
75,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu -
FR Aluminium Spacer 10.25
4,90 zł Dodaj do koszyka -
FR Asymetric Part For Double Strap
4,00 zł Dodaj do koszyka -
FR AXS Brake Upper Screw
6,00 zł Dodaj do koszyka -
FR Brake For 110 – 125 Wheel Frames
90,00 zł Dodaj do koszyka -
FR Brake Rubber Only
29,00 zł Dodaj do koszyka -
FR Double Strap Blue
59,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu -
FR Double Strap pink
59,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu -
FR Double Strap yellow
59,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu
W jakich przypadkach potrzebne są nam części zamienne do rolek?
Nie da się ukryć, że nieważne, jakie mamy rolki - nowe, stare, softboot, hardshell, do slalomu czy do jazdy szybkiej - każde z nich będą się eksploatować. Producenci często celując w bardziej niedzielnego klienta, starają się projektować sprzęt, który serwisowania będzie wymagał jak najmniej. Często poprzez redukcję ilości części zamiennych w rolkach - czy to za pomocą mniejszej ilości komponentów ruchomych, czy to poprzez modernizację konstrukcji rolek, mimo tego często pojawią się problemy. Tak jak z eksploatacją samochodu lub roweru – sprzęt wrotkarski wymaga pielęgnacji - sprawdzenia, czy przypadkiem jakaś śruba nie jest luźna. Czy coś się nie przesunęło, nie złamało, lub przetarło?
Co zużywa się najszybciej?
Najczęściej zużywającą się częścią zamienną do rolek -zaraz po kołach - jest hamulec. Nie jest to idealny wynalazek, gdyż niesie ze sobą szereg przeszkód, z których na czele jest wydłużenie szyny. Jest to kłopotliwe przy różnego rodzaju przekładankach i może spowodować wywrotkę. Czasem przy odratowywaniu potknięć możemy wylądować właśnie na nim i niepotrzebnie zahamować. Jest to jednak obowiązkowa pozycja dla rolkarzy początkujących, ze względu na brak żadnych innych form hamowania na rolkach dla osób z małymi umiejętnościami. Kontynuując - jest to najbardziej eksploatująca się część rolek. Hamulec właśnie po to został stworzony, aby ścierać go za każdym razem bardziej i bardziej, aż w końcu zejdzie do zera. Na szczęście nie trzeba go wymieniać w całości - zazwyczaj wystarczy zmienić tylko "klocek" hamulcowy, czyli popularną okładzinę.
A co z drobnymi częściami w rolkach?
Na drugim miejscu pod względem najczęściej wymienianych części mamy wszelkiej maści śruby - do cholewki, do szyny, do kół, do klamer, czy nawet 'pieski' do kół, czyli specjalne osłonki wsadzane między oś a łożysko w celu podwyższenia lub obniżenia kół - jest to coś, co bardzo często musi podlegać wszelkiej maści serwisom, ale jeśli szukacie właśnie jednej z takich śrub, to zapraszamy do zapoznania się z kategorią ŚRUBY DO ROLEK na naszej stronie, lub po prostu do przyjścia do naszego sklepu stacjonarnego na warszawskim Ursynowie.
Co, jeśli nie mamy się jak zapiąć?
Następnym elementem, który zdarza się w rolce wymienić, jest klamra. Zazwyczaj mamy ich dwie - dolną i górną, choć dolna często przychodzi w formie rzepu, zamiast plastikowego zatrzasku dopasowującego się w zakresie mikro regulacji. Zdecydowana większość rolek na rynku posiada zamek do górnej klamry (zwanej po angielsku 'cuff buckle') na zewnętrznym boku rolki. Jest to miejsce o tyle nieszczęsne, że podczas upadków ten fragment rolki obrywa najczęściej, i nierzadko prowadzi do uszkodzenia tejże części zamiennej do rolek. Jedynym sposobem na zminimalizowanie ryzyka takiego uszkodzenia jest zaopatrzenie się w klamrę o zamku w pełni metalowym. Sama klamra z resztą trzymana jest przez śrubki, które mają w nawyku przez drgania rolki podczas jazdy zwyczajnie się wykręcać. Także, nawet jeśli klamra nie pęknie, to jest prawdopodobieństwo zagubienia. Tak samo sytuacja prezentuje się z rzepem, chociaż ten zazwyczaj jest nitowany do cholewki lub dolnej części buta. Jeśli rzep jest wymienny - możemy nie tylko zamienić go na nowy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymienić go na inną część zamienną do rolek - na przykład na klamrę rodzaju 'spider buckle', którą zapinamy pociąganiem za specjalną rączkę.
Nie zapominajmy o customizacji wizualnej!
Kolejną częścią zamienną do rolek są sznurówki i 'slidery' (plastikowe osłonki na bok rolki, który narażony jest na pęknięcia lub przytarcia podczas upadków) – elementy te są wymieniane z powodu ich uszkodzenia, ale często ze względów estetycznych. Zarówno slidery, jak i sznurówki występują w wielu kolorach, ułatwiając dopasowanie do rolek i własnych względów. Jeśli doświadczyłeś którejś wspomnianej wcześniej sytuacji i potrzebujesz elementów zastępczych, to zapraszamy również do naszego sklepu stacjonarnego w Warszawie, gdzie nie tylko znajdziesz odpowiednie części zamienne do rolek, ale również fachową obsługę - pasjonatów i instruktorów rolkarstwa, którzy w serwisowaniu rolek mają wiele lat doświadczenia.
Ważna informacja
Od 15 listopada do 15 Marca na dobór i modyfikację rolek obowiązują zapisy.
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
This will close in 0 seconds