Opis
Sruba ta jest już rzadko spotykanym sprzętem, bo wykorzystywana jest tylko w hamulcach. Jej charakterystyka, to część męska oraz żeńska, na której łebku znajdziemy logo firmy, a pod nim dwa małe progi, które wpasowują się w specjalne frezy na żebrowaniu hamulca.
Dlaczego tak właśnie? Otóż hamulce FR / SEBA zaprojektowane są w taki sposób, aby zamontować go na dwóch osiach kół, zamiast tak, jak to jest zazwyczaj, czyli na czwartej osi i zatrzasku pod piętą. Taki zabieg ma na celu przede wszystkim żywotność hamulca – aluminiowe jego żebrowanie zapewnia dłuższą wytrzymałość, oraz lepszy przekaz energii. Jeśli musimy zahamować szybko, bądź precyzyjnie, mocowanie hamulca na szynie zamiast pod butem daje o wiele lepsze rezultaty.
W ten sposób śruba zostaje idealnie wpasowana do żebrowania, i nie trzeba przytrzymywać jej drugim kluczem, nie wspominając o tym, że śruba nie kręci się wokół własnej osi, jeśli ta oś trzymana jest przez te właśnie elementy. Od przytrzymania jej z drugiej strony służy mała część męska, która wkręca się do wewnątrz gwintu części żeńskiej, za pomocą 4-milimetrowego klucza ampulowego.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.