Opis
Płoza FR 310
Szyny FR to najwyższej jakości sprzęt dla tych, którzy mają już pewną kontrolę nad rolkami, bądź przejechali już dość kilometrów, aby móc osiąść nieco wyżej na płozie. Dla czego jest to tak istotne? Otóż z jazdą na rolkach jest trochę jak z chodzeniem na obcasach, albo w ogóle na szczudłach – im wyżej, tym łatwiej stracić równowagę, zachwiać się i po prostu upaść. Koło 110mm będzie wyższe od standardowego wymiaru aż o trzy centymetry, co może nie wydawać się dużą liczbą, ale nawet jeden zrobiłbym już widoczną różnicę. Brak stabilności rośnie również wraz ze wzrostem wagi rolkarza, gdyż but coraz bardziej odbija na boki. Nie jest to jednak wcale wada – dla wielu osób to właśnie jazda na „stodziesiątkach” jest najlepszym wyjściem, i to te właśnie koła są dla nich najlepsze. Dla czego? Otóż poza tym, iż taka szyna będzie wymagać znacznie lepszej kontroli nad kostką, to dzięki temu zapewni też znacznie większe kąty skrętu. Koło 110mm pozwoli na zdecydowane zaostrzenie profilu, co umożliwi stawianie rolek w w znacznie ostrzejszym kącie, a zwiększona wysokość spodu buta również przyczyni się do zwiększenia możliwych kątów.
Jak wykonana jest szyna? Otóż jest to jednoczęściowy stop, sztywny i wystarczająco mocny, aby wytrzymać jazdę na każdej powierzchni i lądowanie skoków nawet tych najcięższych rolkarzy. Pomagają w tym w dużej mierze mostki pomiędzy jednym ramieniem szyny a drugim – pierwszy z nich znajduje się pomiędzy pierwszym a drugim kołem, drugi natomiast pomiędzy trzecim a czwartym kołem. Zbudowane są one tak, że koła mają minimalny odstęp jedengo milimetra od niego. Osie w przypadku szyny FR 310 pomalowane są na czarno, a same płozy dostępne są w standardowych już dla FR/SEBA kolorach: niebieskim, czerwonym, zielonym, złotym, fioletowym, oraz czarnym. Odstęp między trzecim a drugim kołem jest tutaj minimalny – taki, jak w przypadku płóz 243mm, między pierwszym i drugim natomiast jest to już dwa i pół centymetra. Takie rozwiązanie gwarantuje lepszy power transfer, przy zachowaniu relatywnie tej samej płaszczyzny wybicia, jak w tradycyjnych szynach 4×80.
Szyna wykonana jest oczywiście w systemie 165mm – oznacza to, iż odległość od jednego otworu na śrubę do drugiego wynosi właśnie tyle – jest to dość standardowe rozwiązanie w dzisiejszych czasach, i zdecydowana część rolek (zwłaszcza skorupowych) stosuje właśnie ten standard. Oznacza to, iż nie bez problemu możemy użyć tej szyny w takich rolkach, jak RB80, Twister EDGE, Powerslide Imperial, SEBA KSJ, czy FR FR1.
Płoza FR 310 polecana jest w szczególności dla tych więc rolkarzy, którzy mają już jakieś konkretne doświadczenie w jeździe, i którym nie będzie przeszkadzać nieco bardziej wymagająca jazda w rejonie kostki, aby zapewnić lepszą kontrolę nad jazdą i szerszy zakres ruchów.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.