Opis
Bardzo ważna część rolek z serii FR – trzymanie cholewki to bodajże najbardziej problematyczne miejsce ze wszystkich, jako że taka śruba potrafi się samoczynnie odkręcać. Ruch nogi w przód i w tył, a co za tym idzie – cholewki względem skorupy rolki powoduje ten sam ruch samej śruby, i z każdym takim ruchem do przodu, śruba potrafi nie wrócić na swoje miejsce, tym samym wykręcając się powolutku z kilometra na kilometr. Nie jest to rozwiązanie idealne, ale gdyby FR zastosowałoby w swoich rolkach nitowanie (tak jak robi to w swoich rolkach FRJ) to zmniejszyłoby to diametralnie możliwości customizacji rolek, co jest dla francuskiego producenta bardzo istotne. Cholewkę można bowiem zamienić na inny kolor, dając w ten sposób wiele wariantów kolorystycznych i ekspresji dla rolkarza. Nie jest ona tutaj przestawiana, tak jak w FR1, i to między innymi dla tego modele FRX i FRW są od FR1 tańsze. Nie pilnując stanu dokręcenia śruby możemy znaleźć się w sytuacji, gdzie podczas jazdy nagle zorientujemy się, że śruby po prostu nie ma. Z tego względu warto wyposażyć się na przykład w śrubę zapasową, lub po prostu często dokręcać cholewkę. Śruba w FRX odkręcana jest tradycyjnym, znanym każdemu rolkarzowi kluczem ampulowym 4mm, czyli tym samym, którym odkręcamy chociażby koła, czy szynę. Kolejnym ważnym aspektem śruby jest zastosowany w niej loctite – niebieska pasta na gwincie śruby to nie detal kolorystyczny, a swego rodzaju klej, zwiększający trzymanie śruby.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.