Opis
Płoza FR 4D Pre-Rockered
Szyny od FR to najwyższej jakości sprzęt dla wymagających rolkarzy. Jej wykonanie to wysokiej jakości jedno-częściowy stop, którego używać można w każdych warunkach – do długich jazd, na skatepark, freeride oraz przede wszystkim slalom. Jest to bowiem szyna typu pre-rockered, której pierwsze oraz czwarte koło zostały podniesione o dwa milimetry, aby umożliwić ponad dwukrotnie krótszą linię styczności z ziemią, a co za tym idzie – dwukrotnie większą manewrowalność, co ma ogromne znaczenie właśnie w slalomie, gdzie obroty, wheelingi oraz zakręty robi się naprzemiennie w ułamkach sekund. Największe koła, które wejdą na taką szynę, to 80mm, co zapewnia 231 milimetry rozstawu kół.
Jazda typu slalom to jedna z najważniejszych dyscyplin rolkarskich. Praktykowana jest może nie dłużej, niż wszystkie inne, takie jak maraton, jazda szybka, czy agresywna, ale przez bardzo ważną dla rolkarstwa dekadę ’00 została wypromowana przez takie firmy jak FR i Powerslide do statusu najważniejszej w środowiskach miejskich. Slalom można bowiem uprawiać niemalże wszędzie, nie potrzeba do niego żadnej specjalnej infrastruktury, ekwipunku (poza kilkoma plastikowymi kubeczkami), ani towarzystwa. To, czego potrzebujemy, to natomiast ustawienie, znane powszechnie jako „banan” – czyli właśnie to podniesienie przedniego i tylnego koła.
Szyna swoim wyglądem od razu stanowczo daje znać, ze jest z segmentu premium. Przede pomalowana jest w bardzo charakterystyczny i krzykliwy sposób (z wyjątkiem czarnej) – spód ma kolor srebrny, bardzo mocno błyszczący w stylu chromowym, a górna połowa z kolei pomalowana jest na jeden z wielu kolorów znanych w rolkach FR – zielony, fioletowy, niebieski, złoty, lub czerwony. Osie kół również są malowane – mają ten sam kolor, co górna część szyny. Na nich zainstalowane są już tulejki do kół, a całość montowana jest na czterech poziomych otworach – dwa na przednim szczycie, i dwa na tylnim. Zapewnia to nie tylko możliwość dopasowania szyn do większej ilości rolek, ale również przekręcenia jej czterema śrubami w przypadku rolek takich, jak FR1, lub Igor. Kolejną cechą, która mocno wyróżnia te rolki, to aż trzy pomosty pomiędzy ramionami szyny. Pierwszy z nich znajduje się ponad pierwszym i drugim kołem, drugi pomiędzy drugim a trzecim, a trzeci analogicznie między trzecim a czwartym. Takie ustawienie zapewnia niczym niewzruszoną pracę szyny, która nie będzie się odginać, ani przede wszystkim gubić impulsów energii płynących z nóg do kół rolki.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.